Groep 1-2
Welkom op onze groepspagina!
Thema Herfst
Vandaag zijn we gestart met het thema Herfst! In de klas lag een heel klein briefje... van een kabouter! Hij heeft een zieke eekhoorn gevonden of wij die willen verzorgen in onze doktershoek. Dat vond groep 1-2 een superidee! Onze doktershoek wordt een dierenziekenhuis.
Heb je thuis (bos)dierenknuffels dan mogen die mee naar school genomen worden, zodat we die kunnen verzorgen in ons ziekenhuis!Brrr … het wordt koud. De wind waait en de blaadjes vallen van de bomen. De herfst is begonnen!In de groep werken we met het anker Herfst van Schatkist. We leren over de herfst, het vallen van de bladeren, kastanjes en eikels. We praten over het bijzondere weer in de herfst: de wind en de regen!
We praten over de herfst, wat we ervan vinden en wat we buiten allemaal kunnen doen. De herfst is eigenlijk heel erg leuk met alle bladeren buiten! Dat vertellen we aan Pompom.Pompom heeft het koud. Uw kind mag warme kleding voor Pompom meenemen. Pompom heeft kledingmaat 50.We bekijken welke kleding bij de herfst hoort en waarom. We praten over de kleding die de kinderen aan hebben. Waarom heb je deze kleren gekozen? Is het koud of is het warm vandaag?
Thema 'gezondheid'
De komende periode werken we in de groep met het anker ‘Gezondheid’ van Schatkist. In dit anker leren we over gezond zijn en gezond blijven. We willen later groot en sterk worden, maar hoe doen we dat?
Wat beleven we met Pompom?
Oh, Pompom is een beetje misselijk. Hij heeft iets gedaan waarvan hij dacht dat hij er groot en sterk van zou worden. Maar oei, dat is niet zo! Hoe wordt hij beter en blijft hij gezond en fit? En hoe wordt hij dan groot en sterk? De kinderen gaan Pompom helpen. Met Pompom en zijn oma praten we over een goed ontbijt, jezelf goed verzorgen en weer beter worden.
Wat doen we in de groep?
We lezen het ankerverhaal ‘Tom Andersom’ (geschreven door Sunna Borghuis, met illustraties van Johan Klungel). Tom doet van alles andersom. Dat kunnen wij ook! We oefenen dit in de speelzaal.
We praten over ons ontbijt en vertellen wat we graag eten. Na het ontbijt moeten we onze tanden poetsen. Hoe doen we dat? We bekijken en oefenen dit. We helpen ook Pompom zijn tanden te poetsen.
We maken een doktershoek in de klas. We praten verder over ziek zijn, vallen en stoten. We leren hoe een doktersonderzoek gaat en wat een ambulance is. Je ziet ons vast met een verbandje of een pleister lopen. Gelukkig is het niet echt.